Archiv novinek
Mezi bankami jsou velké rozdíly v kvalitě obsluhy při poskytování hypoték.
září 2018/
České banky čeká další soupeření na trhu hypotečních úvěrů. A to letos již několikrát své sazby u hypoték zvyšovaly. Přinášíme vám výsledky průzkumu, který v červenci provedla agentura Market Vision, které potvrzují to, že banky jsou na tento boj připraveny v různé míře a úroveň služeb na tomto poli se u nich liší. Nicméně všechny banky zatím plní kritéria doporučená Českou národní bankou, týkající se rizikovosti hypoték. Podle agentury Market Vision a jejího průzkumu má pro klienty žádající o hypotéku v současnosti nachystanou nejkvalitnější obsluhu MONETA Money Bank.
@@Diskuse@@"Hodnocení obsluhy, které se zájemcům o hypotéky dostává ze strany nejvýznamnějších tuzemských bankovních společností, potvrzuje mezi jednotlivými poskytovateli poměrně významné rozdíly," komentoval třináctý ročník studie Michal Skalický, senior consultant agentury Market Vision. "Z celkem dvanácti hodnocených oblastí našeho Indexu kvality obsluhy jsme největší rozdíl zaznamenali v kvalitě infolinek jednotlivých bank, nejmenší v interiéru jejich poboček a vzhledu webových stránek. Celkové subjektivní vnímání jednotlivých společností ze strany zákazníků ovšem vykázalo rozdíl mezi nejlépe a nejhůře hodnocenou bankou v překvapivé výši až 40 procentních bodů."
Srovnání hypoték nabízených českými bankami je zde
Hlavním cílem studie bylo podle Market Vision zmapování, vyhodnocení a srovnání kvality procesu poskytování hypotečních úvěrů. Výzkum probíhal formou tzv. mystery shoppingu. Vyškolení pracovníci při něm navštívili pobočky 12 bank1. Vydávali se za potenciální klienty se zájmem o hypoteční úvěr, s tím, že zamýšlejí financovat maximální možnou výši ceny pořizované nemovitosti.
Pro hodnocení kvality obsluhy Market Vision využil tzv. Index kvality obsluhy, který obsahuje porovnání zhruba 40 vybraných ukazatelů a jejich přepočet na základě váženého průměru.
Nejlépe ze všech sledovaných společností si na základě Indexu kvality obsluhy vedla MONETA Money Bank s výsledkem 78 %, následovaná v těsném závěsu Equa Bank (75 %) a Hypoteční bankou (74 %).
Naopak nejhlouběji za průměrem trhu - a to prakticky ve všech hodnocených kritériích - zaostala Fio banka (celkem 49 %).
"Průměrný tržní benchmark se ovšem pohyboval jen na úrovni 66 procent a ve srovnání s loňskými výsledky se snížil o dva procentní body. Mohlo by se zdát, jako by si v tomto směru bankovní ústavy z vývoje trhu příliš hlavu nedělaly a nedbaly o zvyšování úrovně svých služeb," poznamenal Michal Skalický.
Pracovníci také sledovali to, jak se banky staví k poskytování hypoték na více než 80 procent hodnoty nemovitosti (80 % loan-to-value; LTV), a to ve vazbě na doporučení ČNB. "V tomto směru nás banky naopak příjemně překvapily. Potvrdilo se, že bankovní poradci všech sledovaných společností jednají v souladu s direktivami České národní banky a stanovená pravidla při nabídce klientům respektují," konstatoval Michal Skalický.
1 Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Fio banka, Hypoteční banka, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank, Sberbank, UniCredit Bank a Wüstenrot
Podrobné srovnání jednotlivých bank, jejich poboček a poradců najdou zájemci ve volně prodejné studii Hypotéky 2018 - Benchmark kvality prodeje hypotečních úvěrů na tuzemském trhu. Obsahuje hodnocení celkem 116 mystery návštěv.
Zdroj: finparada.cz